Vezettük a Mazda MX-30-at
Stílus és fantázia egy helyen - Itthon próbáltuk ki a Mazda MX-30-at
A Mazdánál van egy olyan hitvallás, hogy megcsinálják az autót olyanra, amilyenre a legjobban tudják, és ahogy szerintük jó. Senki nem változtathat menetmódot, nincsenek bohókás beltéri elemek, és az MX-30 valóban úgy jó, ahogy van!
Mazdák között is nagyon egyedi az MX-30, igazán karakteres villanyautó
Úgy csinálnak autót, ahogy jónak látják, úgy állítják be a karaktert, ahogy szerintük tökéletesen illik hozzá.
Olyan színeket, anyagokat válogatnak össze, amik tökéletesen passzolnak egymáshoz, hogy karakterben legyen az autó, és lehessen rá azt mondani, hogy ez a Mazda, az MX-30-ra lehet!Különleges jegyekkel dobták fel
Hangsúlyosan elválasztották a tetőt, mindenképp ezüst a tetőív
Radikális és más, úgy, hogy közben nem azon jár az eszünk, hogy ez egy újabb kretén külsejű villanyautó, mégis egyedi.
Nem egy túl nagy autó, alig 4,4 méter hosszú, városban még éppen kényelmes ekkora autóval közlekedni, és már van benne elég hely, viccen kívül, 2 méter közeli kolléga ült hátul a menetpróbán.Alig 4,4 méter hosszú, városi autónak még épp tökéletes
Érdekes a motortér, jelenleg sokkal több üres hely van benne, mint amennyit a motor elfoglal.
A motort jobb oldalra építették, de az autó egyensúlya így is tökéletes. A nagy ürességre pedig az a magyarázat, hogy érkezik egy hatótávnövelős változat, és a motortér üres terébe egy új Wankel motort építenek, ami majd termelni tudja az áramot.A belső dizájn nagy része ismerős, de nagyon sok részlete teljesen új és nagyon fantáziadús
Kimondottan ízléses a parafa alkalmazása a tárolókban, stílusosak a formák is
Vezetési módválasztó nincs, a Mazda mérnökei úgy lőtték be, hogy az autó karakteréhez passzoljon.
Van viszont növelhető visszatermelés, amire a váltógombon nem utal semmi, ellenben kapott "váltófüleket" a kormány hátoldalára, amivel öt lépésben állítható az erősség. A lényeg a hatékonyság, és így tudja kihasználni a legtöbbet az akkumulátorából, ami 35,5 kWh-s. Hatótávértékben 200 km-t ad meg a gyártó, ami a próbakör után nem tűnik lehetetlennek a 3/4-re töltött aksi mellett 170 km-t ígérő kompjútert tekintve. Töltését 11 kW-os AC, vagy 50-es DC teljesítménnyel végezheti, a Mazda pedig beépítette az árba a Type2-es töltőkábelt is, így nem csak a hálózati konnektoros töltő, hanem a köztéri oszlopon használható is jár az MX-30-hoz.Beszállni hátra nem annyira kényelmes, fejre/vállra vigyázni kell kiszálláskor a zárszerkezet miatt
Újrahasznosított műanyag és jó minőségérzetű bőr is található a beltérben
Két komplett összeállításról van szó, amibe a kárpitok színe és a díszítőelemek is beletartoznak.
A tesztautónk barna bőrös szövet ülései kimondottan stílusosak, a barnához nagyon jól passzolnak az ezüstös, szürke, újrahasznosított műanyagból készült elemek, mint például az ajtók felső élei, a Modern világos üléseihez még inkább rímel. Jutott bőr a középkonzolra is, ám itt inkább a parafa és a nagyon jól kitalált részletek viszik el a show-t. A parafa alkalmazása a tárolórekeszek aljaként funkcionális (nem zörög és csúszkál benne semmi), és kimondottan jól is néz ki, passzol a minimalista, rusztikus, de azért modern belső dizájnhoz.A sofőr ülése elektromosan tolható előre gombbal, az utasülés karral mozog
Digitális a klímapanel, szokni kell a használatát
Ötletes a pohártartó kialakítása, a villanymotor mellett hagytak helyet egy Wankel motornak is
Remek úttartású, pont jó dinamikájú, kimondottan kényelmes és jó rugózású autó, vezetni sem rossz
Elég jó a minőségérzet, de találunk furcsán rideg műanyagot is kéz alatt, az összkép viszont elég jó. Szélzaj semmi, a kerekektől szintén nem jön egy pisszenés se, az utazási komfort kimondottan minőségi. Remek a futómű, komoly terhelés mellett sem pattog, vagy üt keményeket, kényelmes és stabil, rendesen összerakott érzete van.
Az MX-30-ban most talán a legjobb pont az árképzése, támogatással 7, 890 millió forinttól elérhető.
A Mazda viszonylag hamar reagált az új állami támogatásra, és úgy igazították az árakat, hogy a legnépszerűbbnek vélt modell is még beleférjen. Ez lehet a legnagyobb ütőkártyája, ugyanis a GT Plus felszereltség Premium csomaggal is belefér a 11/8,5 millióba, amiben már a választható összeállítású bőrös utastér és Bose hifi is szerepel, a head-up displaytől kezdve az összes vezetéstámogató rendszerrel együtt, beleértve a teljesen ledes fényszórókat is. Minőségérzetre meglehetősen jó, kellőképpen egyedi, de nem mondanánk meg róla elsőre, hogy villanyautó, ami szintén egy jó pont. Van stílusa, ami egyedi is, és a támogatással nem is kérnek érte többet, mint egy Corsa-e-ért.Elérhetőségeink 2921 Komárom, Petőfi út 38. Tel: 34/344-384 Fax: 34/345-454 E-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Szerviz: 34/344-384 |
Nyitvatartás Szervíz: |