Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

Hamarosan búcsúzik a Mazda6, de addig óriási kedvezménnyel juthatsz hozzá

 

Hamarosan eltűnik a 6-os a Mazda kínálatából, így most milliós kedvezménnyel is megvásárolható a japán középkategóriás. Búcsú gyanánt az egyedi, 20. évfordulós példányát teszteltük.

Megunhatatlan a Mazda6 Sportkombi formája

Emlékeztek még azokra az autókra, amiket úgy hívnak, hogy kombi? Hosszú és praktikus járművek a kihalás szélén, ugyanis a mindenféle SUV-ok és crossoverek kiszorították őket a piacról. Racionálisan gondolkodó emberek számára teljesen érthetetlen ez a jelenség, ugyanis családi autónak tökéletes választás egy kombi. Főleg egy akkora modell, mint a Mazda6, amire, ha ránézel, akkor hiába próbálsz racionálisan gondolkodni; a forma magával ragad!
Hirdetés
 

"A Mazda6 huszadik évfordulós kiadása a vezető és az autó egységének (Jinba Ittai) legelegánsabb kifejeződése" - ezt a brossúrájában írták és nagyon igaz

A Kodo formanyelv még mindig az egyik legszebb napjaink autóiparában, még úgy is, hogy a Mazda6 aktuális (harmadik) generációja lassan, de biztosan már 10 éve tarkítja az utcaképet. Így nem csoda, hogy a végéhez közeledik a típus életciklusa. Bár, ha engem kérdeztek én még hosszú évekig nem nyugdíjaznám. Szerintem sokkal inkább ilyen autókra lenne szükség a piacon, mint SUV-okra.

4,8 méter hosszú

Mivel már oly régóta velünk él a Mazda6 GJ szériája (bizony, itt is vannak gyári kódok, mint az MX-5-nél, csak ott híresebbek), nem rugóznék a formáján. Továbbra is kecses, és a „sportosan elegáns” kifejezés megtestesülése. Mindezt a kombira is sikerült tökéletesen átültetni, egyáltalán nem érezni úgy, hogy csak gyorsan rajzoltak neki egy puttonyt. Igazi műalkotás. De miben más a 20th Anniversary, tehát a jubileumi kiadás?

Jubileumi feliratok díszítik

Részletei még mindig gyönyörűek

Kezdjük a színével, ami nem a sokak által legszebbnek tartott Soul Red „vörösesbordós” csoda, hanem a ródium fehér (Rhodium White), ami a periódusos rendszer 45-ös rendszámú eleméről kapta a nevét, ám valójában a japán minimalizmust testesíti meg. Valóban nem hivalkodó, mégis jól áll a hatosnak, de azért rendelhető vörösben is (Artisan Red), ha valakinek úgy jobban tetszik. Emellett 19 colos, krómosan csillogó felnik is járnak a jubileumi modellre, ami számomra az elegancia mellett egy kis amerikai hangulatot is keltett, bár nem titok, hogy a Mazda egyik legnagyobb piaca az USA, szóval nem csoda, ha az ő kedvükbe is szeretnének járni. Végül a 20 éves jubileumot néhány plakett is hirdeti a karosszérián, persze ezek sem túl feltűnőek, nehogy elrontsák az elegáns összképet.
Hirdetés
 

Nagyon jól áll neki a világosbarna bőr

Valóban prémium az utastér. Az infotainment kijelzője 8 colos

Bent aztán végképp leesik az ember álla. A formák a jól megszokottak, de a kárpitozás! Hát az valami fantasztikus! Az üléseket legszívesebben hazavinném dísznek, vagy a dolgozószobába fotelnek. Ezek világosbarna kárpitozása különleges „ötvözetből” készült. Nappabőr és Leganu szövet keveréke. Utóbbi a bőrhöz nagyon hasonló anyag, így valójában full bőrnek tűnik minden. Még a műszerfalra és az ajtókárpitokra is jutott, ám ezekre nubuk bőr, amelynek tapintása oly kellemes, hogy naphosszat simogattam volna a Mazda6 utasterében a felületeket. A kényelem magától értedődő, szerintem már ránézésre is látszik. A hab a tortán pedig az ülséek hűthetősége a fűthetőségük mellett, utóbbinak a hátsó utasok is örülhetnek. A csomagtér is bőséges helyet ad, alapból 522 literes, ami 1664 literig bővíthető, habár a motoros nyitást hiányoltam belőle.

Nem akarsz kiszállni ezekből az ülésekből

A fejtámlákat is jubileumi minta díszíti

A 2,5 literes Skyactiv motor is Amerikát idézi számomra, de nem kell félni a torkosságától. A 194 lóerő jól mozgatja a közel 1,5 tonnás autót, a 0-100 km/órás sprintet 8,1 másodperc alatt futja, és előzésnél is kellő dinamikát ad a 258 Nm nyomaték. A hatgangos automata szépen teszi a dolgát, városban persze 9-10 liter körül mozog az átlag, de autópályán 7 liter közelébe csökken, a tesztátlag kerek 8 liter lett, ami nagyon szép eredmény egy ekkora szívómotortól. Vezetni pedig kimondottan pihentető a Mazda6-ot. Kellemesen rugózik, nem túl kemény, nem túl lágy, a kormány igazán pontos, de száguldozásra még a Sport üzemmód sem különösebben csábít. Ez egy higgadt gép, amivel öröm közlekedni.
Hirdetés
 

Meglepően étvágytalan a 2,5 literes szívóbenzines

A jubileumi modell ára a különlegessége okán természetesen magasabb szintről indul. Egészen pontosan 16 686 800 forintról, ám a Mazda6-osok ára 13 779 900 forintról indul. Ráadásul most, hogy év végén harangoznak a típusnak, itthon is óriási, több millió forintos kedvezményekkel lehet hozzájutni az elegáns Mazda6 szedánokhoz, vagy a családi autónak is tökéletes kombikhoz. Az azonnal elvihető modellek böngészéséhez elég csak ide kattintanod!
 
Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.