Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés


A gépkocsi futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása. Ezért nagyon fontos a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás. A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó, veszélyes és nem biztonságos, mivel állandó kormány korrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, illetve okozhatja károsodását és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.

A legtöbb mai autónak az első és hátsó futóműve is állítható – kivétel a merev hátsóhíddal ellátott gépkocsi. A hátsó futómű beállítása ugyanolyan fontos, mint az első tengelyen történő állítás, mert ennek hiányában gumikopás, elhúzás, kormány ferdeség léphet fel. Ezeket a munkákat csak egy speciális, négy mérőfejjel rendelkező lézeres műszerrel lehet optimálisan beállítani. A hátsó futómű bemérése a nem állítható merev hátsó hídnál is nagyon fontos, mivel csak így kapunk teljes képet a futómű geometriájáról. Ezért javasolt évente egyszer – használattól függően 10.000 - 25.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.
Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.

Javaslatunk

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
  • kopogó hang
  • kanyarodásnál visító gumik zaja
  • gumik széleinek rendellenes kopása
  • kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
  • fékezésnél kormányrázás
  • búgó, morgó hang a kerekek felöl
  • kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
  • nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés vagy a túl nagy ET szám)
  • túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
A futómű beállítás menete
  • Futómű állapotvizsgálat
  • guminyomás ellenőrzése
  • futómű beállítása
  • próbaút

 

A garantált, optimális futómű állítás feltétele, hogy hibátlan legyen a felfüggesztés, nem félrekopott és nem egy másik, rossz futóművel futott autóról leszerelt gumiköpennyel rendelkezzen a gépkocsi.

Szervizünk teljeskörű futómű javítással áll rendelkezésére.
Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.